„NanoFlowcell“ technologija

Sakoma, kad nemokamas sūris būna tik pelėkautuose, tačiau ši technologija tikrai verta dėmesio!

106

Dar 2014 metais, šveicarų bendrovė „NanoFlowcell“, Ženevos automobilių parodoje pristatė savo sportinio limuzino „Quant e-Sportlimousine“ prototipą.

Demonstracijos metu šis elektromobilis iš vietos pasiekė 100 km/h (62 mph) greitį per 2,6 sekundes. Didžiausias šio automobilio greitis 350 km/h (217,5 mph).

14 valandų trukusio bandomojo važiavimo metu buvo nuvažiuoti 1100 kilometrai, tačiau elektromobilis net po šios kelionės neišbaigė visų savo atsargų ir galėjo važiuoti dar ir toliau.

(nanoflowcell.de)
(nanoflowcell.de)

Šiame elektromobilyje naudojama bendrovės sukurta ir patentuota „NanoFlowcell“ technologija, kaip vadinasi ir pati bendrovė.

Atstovų teigimu, šis automobilis ypatingas tuo, kad yra varomas sūriu vandeniu ir nekelia jokių anglies dvideginio (CO2) emisijų. Taip pat tai elektromobilis, kuriam nereikalingas pakrovimas, kuo jis yra puikus „Off-Grid“ koncepcijos atstovas.

Koncepcija

Nors informacija apie „NanoFlowcell“ technologiją yra laikoma paslaptyje, tačiau jos koncepcija nėra nauja. Dar praeito amžiaus septintajame dešimtmetyje NASA mokslininkai atliko eksperimentus su srautinėmis baterijomis. Tačiau šių eksperimentų eigoje nepavyko pasiekti pakankamo energijos tankio ir tyrimus teko nutraukti. Taip pat tada atlikti eksperimentai nebuvo ekologiški.

Tačiau praėjus tiek laiko, mokslas žengtelėjo didelį žingsnį į priekį, išsivystė nanotechnologija, buvo atrasta daug naujų medžiagų ir galbūt šiems išradėjams pavyko atrasti auksinį srautinių baterijų „gralį“ – paversti šią koncepciją ne vien efektyvia, bet ir ekologiška. Juk retkarčiais nuo sėkmės mus skiria tiek nedaug.

Srautinėse baterijose elektros energija yra gaunama cheminės reakcijos pagalba. Viduje tokių baterijų randasi du rezervuarai, kuriuose laikomi dviejų rūšių skysčiai. Vienas jų atstoja teigiamą, o kitas neigiamą potencialą. Šių skysčių reakcija gamina elektros energiją.

(nanoflowcell.de)
(nanoflowcell.de)

NanoFlowcell technologija

Tai kūrinys, kuris savyje komponuoja keletą labai pažangių ir tendencingų technologijų, kurių apjungimas ir pasiektas naudingumo koeficientas garantuoja kokybiškus ir efektyvius rezultatus.

Kadangi ši technologija laikoma paslaptyje, bendrovės įkūrėjas Nunzio la Vecchia, tik bendrais bruožais papasakojo kaip ji veikia.

Šio elektromobilio viduje randasi dvi 159 litrų talpos, kurios užpildytos skirtingais elektrolitais, kurie vadinami „bi-Ion“. Vienas iš šių skysčių turi pozityvų, o kitas negatyvų krūvį.

Šiems skysčiams tekant per membraną, vyksta įkrautų elektronų sąveika, kuri gamina elektros energiją. Tokiu būdu pagamintos energijos pakanka 136 arklio galių elektriniam varikliui.

Vietoj akumuliatoriaus čia naudojamas taip pat pažangus sprendimas. Pagaminta elektros energija saugojama superkondensatoriuje, kuris Vecchia teigimu yra apytiksliai batų dėžės dydžio.

„Skysčiai virsta garais ir neteršdami gamtos, „vandens dulkių“ pavidale, išgarinami į aplinką. Čia naudojamas sūrus vanduo, kurį nesunku pagaminti beveik bet kur“ – teigė įmonės atstovas.

(nanoflowcell.de)
(nanoflowcell.de)

Apie bendrovę

Tai technologinių inovacijų bendrovė, kuri kurdama progresyvias technologijas, stengiasi daryti teigiamą įtaką aplinkai ir visuomenei.

Deja, į bendrovės planus neįeina šių elektromobilių gamyba ar pardavimas, nors šie prototipai buvo sertifikuoti Europoje ir su jais čia galima važinėti.

Demonstruodama šią technologiją parodose, bendrovė siekia surasti ja susidomėjusių automobilių gamintojų.

Parodoje demonstruotas sportinis limuzinas, tai vienas iš kelių šios bendrovės sukurtų prototipų (Quant E, Quant F ir Quantino), kurie pasižymi skirtingomis techninėmis charakteristikomis.

Perspektyvos

Pagal atskleistą informaciją galima spręsti, kad „NanoFlowcell” yra pakankamai perspektyvi technologija, kuri turi platų pritaikymo spektrą ir gali būti panaudota ne vien elektromobiliuose.

Papildomi šaltiniai