Daug žmonių svajoja atsikratyti antsvorio, bet tik dalis jų atranda vidinių jėgų ir stiprybės, kad tai pasiekti. Daugelis randa pasiteisinimų, kad pas juos tiesiog „stori kaulai“ ar dėl to kalta genetika, kad jų tėvai irgi buvo stori, kad jie tam neturi laiko ir t.t…

Tačiau tarp jų buvo ne vienas, kuriems tai pavyko ir šiandieną net sunku pagalvoti, kad jie kažkada turėjo antsvorį.

Antsvoris

Kadangi pats su šia problema susidūriau ir tyriau ją ne vienerius metus, pasidalinsiu savo tyrinėjimų išvadomis.

Jeigu kažkokie iš žemiau pateiktų pokyčių, jūsų manymu yra labai radikalūs – rekomenduoju prieš juos bandant, pirmiausiai pasikonsultuoti su jūsų gydytoju ir apie tai gerai apsišviesti. 

Jūsų sąmonė kuria realybę

Labai dažnai pakanka vien jos, kad viskas pavyktų, net kalbant ne vien apie liekną kūną. Tam paprastai pirmoje eilėje reikia pakeisti įsitikinimų sistemą, požiūrį į save, savo gyvenimą, ką gal lengviausiai padaryti patyrus stresą, kas efektyviausiai skatina pokyčius.

Į tai įeina viskas:

  • Motyvacija – noras kažko siekti, keistis;
  • Nusistatymas – gyventi kitaip, nes kaip žmogus iki šiol gyveno – jam tapo nepriimtinu dalyku;
  • Valgymo įpročiai – tas liečia ir juos, pakeitus nusistatymą, jums tiesiog tampa nepriimtina nesveikai maitintis, kas įtakoja ne vien svorį, bet ir jūsų sveikatą;
  • Fizinė veikla – darbas ar sportas – be kitų privalumų, stiprina pasitikėjimą savimi ir imuninę sistemą.

Jūsų įsitikinimai ir kartelė, kurią jūs sau keliate, tai vienas iš geriausių būdų pradėti. O kaip tai pasiekti – patys atrasite.

Gyvenimo būdas ar laikinos pastangos?

Po ilgų tyrinėjimų paaiškėjo, kad daug geriau yra pakeisti visam laikui savo gyvenimo būdą, nei laikinai imtis dietų ar pavasarinių pasportavimų, pvz., kad atėjus vasarai atrodyti gerai.

Tačiau gyvenimo būdo pokyčiai, didžiąja dalimi yra susiję su jūsų sąmone, įsitikinimų sistema ir nebūtina iš karto pasirinkti manekenės, fotomodelio dietą ar užsikrauti ne vien jums sunkiai pakeliamais, „olimpiniais“ fiziniais krūviais.

Geriau po truputį, tačiau sistemingai, užtikrintai ir reguliariai siekti pokyčių.

Tai tik žaidimas

Dar geriau tai daryti žaidimo formoje – tai ženkliai sumažins šansus su laiku patirti nesėkmę, prarasti motyvaciją ir padidins šansus, kad tai jums pavyks.

Geriau ne statyti sau įsipareigojimų ar kasdieninės naštos, kad, pvz., šiandien ar kiekvieną dieną aš būtinai privalau nubėgti: 50 kilometrų, padaryti 1000 atsispaudimų, 500 pritūpimų ir dar 800 atsilenkimų.

Mums taip nutiko ne kartą: pradėdavome sportuoti ir vis didinti fizinius krūvius, varžytis vienas su kitu ir vieną dieną, dėl per didelių krūvių ir rutinos, visi viską mesdavo ir iš viso nustodavo sportuoti. Jau geriau po nedaug, žaidimo formoje, kada nesvarbu kokį jūs tiksliai rezultatą pasieksite, bet reguliariai.

Šiandien nėra noro daryti pritūpimus ar bėgti visus tuos kilometrus? Gal jums šiandien yra noras pažaisti krepšinį? Ar tiesiog surengti išvyką už miesto? Paprasčiausiai pasivaikščioti? O gal padirbėti ūkyje?  Taip ir darykite!

Fizinis darbas yra ne blogiau už sportą!

Dieta irgi gali būti tik žaidimas

Žaidimo ar eksperimento formoje aš kažkada atsisakiau mėsos. Tai buvo tiesiog žaidimas, eksperimentas – pabandyti savaitę ar kelias nevalgyti mėsos. O jeigu kas, visada galėsiu prie jos grįžti, juk tai tik eksperimentas, kad patenkinti savo smalsumą. Tačiau praėjus kelioms savaitėms supratau, kad galiu gyventi ir be jos ir vėl valgyti mėsos nepradėjau.

Kažin ar aš tam būčiau pasiryžęs, jeigu tai būtų nuosprendis sau, kad pvz. nuo rytojaus daugiau niekada nevalgysiu mėsos! O eksperimento ar žaidimo atveju, tai buvo lengva pabandyti ir niekas netrukdo bandyti daug kartų ir visai nesvarbu jeigu tai nepavyksta. Juk tai tik žaidimas ar eksperimentas!

Ir vėl mes susiduriame su mūsų sąmone, požiūriu – priklausomai nuo kurio skiriasi realus rezultatas!

Žinoma, aš prieš tai ne vienerius metus tam ruošiausi, daug šviečiausi ir jau žinojau maisto produktus, kurie gali aprūpinti organizmą visomis reikalingomis medžiagomis, net nevalgant mėsos, kaip ir kaip iš jų pasigaminti kažką skanaus.

Mano atveju, aš atsikračiau antsvorio visiškai perėjęs ant vegetariškos mitybos, kada neskaitant mėsos, paukštienos ir žuvies, nevalgiau jau ir kiaušinių, pieno produktų ir grybų, po ko praėjus geram pusmečiui, svoris savaime nukrito ir pradėjau sverti tiek pat, kiek aš svėriau šešiolikos metų, kada intensyviai sportavau.

Tai užtruko apie 3-4 metus, bet kadangi tai gyvenimo būdo pokyčiai, o ne laikinos permainos – tai bus visam gyvenimui.

Fiziologija

Be aukščiau išvardintų ir greičiausiai svarbiausių aspektų, dar svarbu žinoti ir fiziologiją, nuo ko priklauso jūsų kūno sudėjimas.

Medžiagų apykaita

Medžiagų apykaita – tai vienas svarbiausių faktorių, kuris žmogaus organizme reguliuoja žmogaus sudėjimą.

Už tai atsakinga yra skydliaukė, kuri gamina du hormonus, kurių pagalba yra reguliuojama medžiagų apykaita. Šiems hormonams gaminti, skydliaukei yra reikalingas jodas. Daug jodo galima rasti jūros gėrybėse ar augmenijoje. Taip pat tiks ir vonios su šiek tiek jodo, nes žmogaus organizmas gali jį įsisavinti ir per odą, pvz. vonios su jūros druskomis, kurios yra su jodu.

Medžiagų apykaitą aktyvuoja ir valgymas. Kuo dažniau valgoma – tuo dažniau bus aktyvuojama ir medžiagų apykaita. Badavimas – priešingai, ją paralyžiuos ir organizmas pereis į medžiagų kaupimo („sandėliavimo“) režimą ir po to net pradėjus valgyti, jis ir toliau kaups medžiagas.

Jeigu turite antsvorį – badavimas yra pati blogiausia idėja! 

Grožio taurė

Vienas iš būdų adekvačiai pasielgti šioje situacijoje, tai tiesiog mažinti per vieną kartą suvalgomą maisto produktų kiekį. Foto modeliai tam naudoja „grožio taurę“. Pasirenkamas tam tikras, ne itin didelis indas (pvz. puodelis) ir kiek į jį telpa, tik tiek ir valgoma per vieną kartą.

Tokiu būdu susitrauks jūsų skrandis ir jūs priprasite prie mažesnių porcijų – atitinkamai mažiau valgysite ir storėsite.

Daugelis šiuolaikinių žmonių sveikatos sutrikimų ir ligų, kurios yra susiję su mityba ir kaip taisyklė persivalgymu, senovėje buvo tik turtuolių problema.

Geriausiai valgyti dažniau, bet po mažiau, nei badauti!

Fizinė veikla ir karščiai

Fizinė veikla, šiltas oras, karščiai ar pirtys taip pat aktyvuoja medžiagų apykaitą ir labai efektyviai dirba kartu ir su kitais medžiagų apykaitos aktyvavimo būdais.

Jeigu jūs prakaituojate – medžiagų apykaita yra aktyvi ir degina jūsų riebalus.

Dėl to, mano manymu, sveika bent kartą į dieną paprakaituoti. Tuo pačiu per prakaitą iš organizmo pasišalinamos ir įvairios nuodingos medžiagos.

Auksinė formulė

Svorio reguliavimas visada yra susijęs su tuo, kiek daug jūs judate ir valgote. Pvz. jūs pradėjote sportuoti, tačiau niekas nepasikeitė – labai tikėtina, kad pradėjote ir daugiau valgyti, kaip ir greičiausiai ir toliau judate per mažai.

Kad medžiagų apykaita pradėtų efektyviai dirbti, gali prireikti ne vienerių metų laiko.

Paprastai praleisti kelias valandas per dieną sporto klube – retai pakanka, kad žmogus numestų antsvorį. Kaip ir jėgos pratimų atveju yra auginami raumenys ir didėja kūno masė, kuri ir vėl pavirs į riebalus, jeigu nustosite sportuoti.

Geriau gyventi aktyvesnį gyvenimo būdą ir tai derinti su malonumais. Tai nebūtinai turi būti svorių kilnojimas ar labai varginantys krosai. Pilnai gali pakakti ir tiesiog daugiau judėti, vaikščioti lauke ar žaisti nesunkius fizinius žaidimus.

Kažką daryti yra geriau, nei nieko nedaryti, net jeigu tai ir labai nedaug. Svarbu savęs ne prievartauti – nes tokia veikla, kaip taisyklė, netrunka ilgai ir žmogus jos, lyg sunkios naštos, su laiku atsikrato.

Sveika mityba

Sveika gyvensena ir mityba, aukštesni mitybos lygiai, kaip vegetariška, veganų, žaliavalgiška, vaisiavalgiška, skysčiavalgiška ar kitos mitybos formos, taip pat gali labai stipriai prisidėti prie antsvorio metimo ir net to gali tam pakakti.

Žaliavalgiškos („RAW“) mitybos atveju – antsvoris savaime išnyksta ir netenka dėti jokių pastangų, kad jo nebūtų.

Sveika mityba jums padės ne vien atsikratyti antsvorio, bet ir būti sveikam. Jūs daug rečiau sirgsite, jausitės daug energingesni, kaip ir pašviesės ir jūsų sąmonė.

Koks maistas, tokia ir sąmonė.
Kokia sąmonė, toks ir protas.
Koks protas, tokie ir norai.
Kokie norai, tokie ir veiksmai.
Kokie veiksmai, toks ir likimas!

— Tibeto liaudies išmintis